عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393
بازدید : 2581
نویسنده : احمدمولا

 

 

شیرینی برنجی

 

آرد برنج 1 و 1/2 لیوان  .  پودر قند 3/4 لیوان  .  تخم مرغ 1 عدد  .  گلاب 1/4 لیوان

روغن جامد یا روغن کرمانشاهی یا کره 3/4 لیوان  .  تخم خرفه مقداری برای تزیین

 

 

 

طرز تهیه : زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، پودر قند را الک کنید و داخل کاسه ای بریزید سپس زرده تخم مرغ و روغن جامد را به پودر قند اضافه و مخلوط کنید ( روغن را روی حرارت ملایم ذوب کنید و کناری قرار دهید تا روغن سرد شود سپس اضافه کنید ).

 

 

 

گلاب و آرد برنج را به مایه شیرینی اضافه و خوب مخلوط کنید ، سفیده تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خودش را بگیرد ( وقتی ظرف را برمیگردانید نریزد ) سپس سفیده های تخم مرغ را به مایه شیرینی اضافه کنید و آرام مخلوط نمایید تا یکدست شود.

 

 

 

روی کاسه را بپوشانید و 24 ساعت خمیر را داخل یخچال استراحت دهید ، پس از این مدت زمان خمیر را از یخچال خارج کنید ، تکه های کوچکی از خمیر بردارید و با دست تان به شکل گرد حالت دهید.

 

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را با فاصله داخل سینی بچینید ، روی شیرینی ها با مهر مخصوص شیرینی یا ابزار طرح بزنید و تخم خرفه بپاشید و در فر با دمای 160 درجه سانتیگراد 20 – 30 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ( بدلیل تفاوت دمای فرها پس از 20 دقیقه شیرینی را چک کنید ).

 

نکته ها : بدلیل اینکه انواع آرد برنج در جذب رطوبت متفاوت هستند ممکن است آرد کمتر یا بیشتری نیاز باشد ، تا حدی آرد اضافه کنید که بتوانید با دست به خمیر شکل دهید ، گلاب بیش از اندازه اضافه نکنید چون شیرینی خشک میشود.

 





:: موضوعات مرتبط: انواع کیک و شیرینی , ,
:: برچسب‌ها: احمد مولا , احمد مولی , احمدمولا , احمدمولی , shirini , shirini berenji , shirini eid , شیرینی , شیرینی برنجی , شیرینی خانگی , شیرینی سنتی , شیرینی سنتی کرمانشاه , شیرینی عید , شیرینی مخصوص عید , شیرینی نان برنجی , طرز تهیه شیرینی برنجی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








عضویت شما در انجمن باعث خوشحالی ماست

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تصاویر تحریک کننده و آدرس mootala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دریافت كد لوگو