راه‌های موثر برای کنترل خشکی مو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 8 فروردين 1394
بازدید : 5203
نویسنده : احمدمولا

کنترل خشکی مو,رفع خشکی مو

 

جهانی‌ها -> آرایش مو

سر هر انسان به طور متوسط دارای ۱۵۰۰۰۰ تار مو است. وقتی یکی از آن ها خشک شود بقیه هم خشک می شوند اما بر خلاف یک باغچه گل خشک شده یا برنج سبوس کنده شده راه چاره تنها آب دادن به آن ها نیست
در حقیقت ممکن است آب عامل خشکی مو باشد به ویژه اگر منظور از آب، آب های حاوی املاح کلر دار یا کف آلود باشد. شنا و شامپو کردن مکرر مو از علل شایع از بین بردن لطافت و تموّج مو ها هستند
از جمله عوامل دیگر می توان به رنگ کردن، حاملگی، بیگودی های برقی، سشوار کشیدن های مکرر و قرار گرفتن زیاد در برابر نور خورشید اشاره کرد. به هر حال علت هرچه باشد در حال حاضر مو های بیچاره تان بد جوری به کمک نیاز دارند! تقریبا می توان صدای “کمک کنید”،”کمک کنید” آن ها را از انتهای به دو نیم شده هر یک از ۱۵۰۰۰۰ تار مو شنید. در این جا نکاتی را در مورد چگونگی نجات مو های خشک یاد آور می شویم.
۱- با احتیاط شامپو بزنید
دکتر توماس گودمن می گوید این روز ها رسم شده که مو ها را هر روز شامپو بزنیم اما شامپو تنها چرک و کثیفی را از میان بر نمی دارد بلکه چربی مو – که کار آن مراقبت از مو است را نیز از بین می برد. اگر علت خشکی موهایتان به شامپو زدن زیاد مربوط است پس مدتی به موها استراحت دهید – سعی کنید کم تر آن ها را بشویید و تنها از شامپو های ملایم با برچسب “مخصوص مو های خشک یا آسیب دیده” استفاده کنید.
۲- استفاده از حالت دهنده
بنا به گفته دکتر گودمن هنگامی که مو خشک شود لایه های خارجی آن که کوتیکول نام دارند شروع به جدا شدن از ساقه مرکزی مو می کنند. حالت دهنده ای انتخاب کنید که با موی شما سازگار باشد. و هر بار پس از شامپو کردن از آن استفاده نمایید.
۳- به موها مایونز بمالید
به گفته دکتر استیون دو چرتی سس مایونز حالت دهنده بسیار خوبی است وی توصیه می کند این ماده سفید چرب را از ۵ دقیقه تا یک ساعت قبل از حمام کردن به مو ها بمالید.
۴- انتهای آسیب دیده مو را بچینید
برای مشکل انتهای موی خشک چه باید کرد؟ به گفته یکی از آرایش گران نیویورک فقط باید آن ها را چید. تقریبا هر ۶ هفته یک بار باید انتهای دو شاخه شده و آسیب دیده مو را چید.
۵- موها را بدون استفاده از حرارت حالت دهید
جوان هریس معتقد است که آن چه بیابان را واقعا بیابان می کند گرما است گرما همین بلا را بر سر موها هم می آورد. دو منبع اصلی تولید گرمای شدید بابیلیس و بیگودی های برقی اند. وی که یکی از آرایش گران شهر لس آنجلس است بازگشت به استفاده از همان بیگودی های پلاستیکی قدیم را توصیه می کند. برای صاف کردن مو، موی نمدار را ۱۰ دقیقه به دور بیگودی بپیچید. برای بیشتر فر خوردن و حالت گرفتن مو ها می توانید از بیگودی های ابری یا بند یا قیطان های نمدار برای پیچیدن مو به دور آن ها در طول شب استفاده نمایید.
۶- در هوای بد از موهایتان محافظت نمایید
باد شدید قادر است مو را درست مثل یک رشته الیاف خشک کند. نور خورشید هم درست همین عارضه را به جای می گذارد.
راه حل: گذاشتن کلاه هم در روز های خنک تابستان و هم در روز های سرد و توأم با وزش باد در زمستان.
۷- بدون کلاه شنا نکنید
دکتر دوچرتی می گوید: کلر موجود در آب یکی از عوامل تخریب کننده مو است. پس گذاشتن کلاه شنا را به صورت جزئی از عادات شنا درآورید. برای محافظت بیشتر از مو ها قبل از گذاشتن کلاه کمی روغن زیتون به مو ها بمالید.
۸- آب جو مصرف کنید
به اعتقاد دکتر دوچرتی آب جو محلول فوق العاده ای است و به مو ها حتی مو های خشک نمایی مجعد، درخشان و سلامت می دهد. پس از شامپو زدن به مو ها و خشک کردن آن ها و قبلا از سشورا و درست کردن مو ها آب جو را به وسیله یک آب پاش به مو ها اسپری کنید. نگران این بوی آدم های مست را می گیرید نباشید زیرا بوی آن به سرعت از بین می رود.
۹- در فکر رفتن به یک سالن زیبایی باشید
متخصصان معتقدند مرطوب کردن مو به طریق حرفه ای تاثیر عجیبی بر انتهای مو های خشک شده دارد. اثر مرطوب کردن مو با روغن ها و کرم ها تا یک ساعت بر روی مو باقی می ماند و پس از آن واقعا متوجه تغییر مو ها خواهید شد.
روشی متفاوت
۱۰- یک درمان متفاوت از نوع مناطق حاره
اگر همواره کنجکاو بودید که آرایش گر ستاره های بزرگ هالیوود از چه چیزی برای حالت دادن و درست کردن مو های استفاده می کند دیگر لازم نیست منتظر باشید چون او می گوید: چند عدد موز مانده لهیده و سیاه شده را بر می دارم با یک آواکادوی لهیده مخلوط کرده و خوب له می کنم.
جوان هریس می گوید: یک روز از کنار ساحل برگشتم و هیچ حالت دهنده ای در خانه نداشتم اما در عوض یک موز و یک آواکادوی لهیده و مانده داشتم، امتحانشان کردم و جدا از آن ها خوشم آمد! با خود گفتم این ها کلی مواد غذایی دارند مو های مرا تغذیه و از آن ها مراقبت می کنند.
او توصیه می کند پوره (تهیه شده از موز و آواکادو) را ۱۵ دقیقه بر روی مو ها بگذارید و سپس سر را در ظرف شویی آشپز خانه -البته بهتر است به منظور جلوگیری از گرفتگی لوله از یک صافی مخصوص ظرف شویی استفاده کنید- آب کشی نمایید.

منبع:پارسی طب

 


 
 




:: موضوعات مرتبط: مدل مو , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: راه‌های موثر برای کنترل خشکی مو ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








عضویت شما در انجمن باعث خوشحالی ماست

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تصاویر تحریک کننده و آدرس mootala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دریافت كد لوگو