عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 9 فروردين 1394
بازدید : 8059
نویسنده : احمدمولا

طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه


 


مواد لازم سالاد

ژامبون مرغ: نیم کیلوگرم
سینه مرغ: یک عدد کامل
هویج: سه عدد بزرگ پخته‌شده
سیب‌زمینی استانبولی: 10 عدد پخته شده
نخود فرنگی: یک قوطی کنسرو
ذرت: یک قوطی کنسرو
ترب سفید: یک عدد بزرگ
خیارشور: به مقدار دلخواه
زیتون: به مقدار دلخواه

مواد لازم چاشنی سالاد

مایونز: پنج قاشق غذاخوری
لیموترش تازه: یک عدد
خامه: یک بسته کوچک
ترخون: یک فنجان خردشده

مواد لازم برای تهیه ملحقات دیگر

گاناچه ( 114 گرم شکلات با شیرینی متوسط،  نصف پیمانه خامه)
کرم تزئین (یک و نیم پیمانه تافی آب کرده، دو بسته تافی آب نشده)

روش  تهیه

1. ابتدا سیب‌زمینی استانبولی، سینه مرغ و هویج را جداگانه بپزید. بعد از اینکه همه این مواد کاملا خنک شد آنها را به شکل مکعبی ببرید. سپس خیارشور و ترب را نیز به همان شکل مربعی ببرید. مواد را مخلوط کرده و نخودفرنگی و ذرت را به آن اضافه کنید. سالاد را داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. حالا نوبت آماده کردن سس سالاد است.

نکته1: می‌توانید کالباس و هویج را از سالاد حذف کنید. به این ترتیب رنگ سالاد شما تغییر کرده و بیشتر سبز- سفید می‌شود.

نکته 2: زیتون را هم می‌توانید کنار سالاد بگذارید تا اگر کسی دوست داشت به سالادش اضافه کند چراکه بعضی‌ها طعم زیتون را دوست ندارند.

روش تهیه سس سالاد

1. مایونز و خامه را خوب هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به‌دست بیاید. آبلیمو را با ترخون مخلوط کرده و به مایونز و خامه اضافه کنید. حالا سالاد را از یخچال درآورده و آن را با سس خوب مخلوط کنید. دوباره سالاد را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

نکته 1: طعم اصلی این سالاد ترش‌مزه نیست بنابراین می‌توانید لیموترش را از سس حذف کنید.

نکته 2: اگر دوست ندارید کالری سالادتان بالا برود، می‌توانید خامه یا سس را حذف کرده و فقط یکی از آنها را مصرف کنید.

نکته 3: می‌توانید سس را هم به سالاد اضافه نکنید و هر شخص بسته به میزان علاقه‌اش به سالاد سس اضافه کند.

نظر متخصص تغذیه چیست ؟

تندرستی استانبولی

سیب‌زمینی به بی‌رگ بودن معروف است اما واقعیت این نیست! چراکه سیب‌زمینی استانبولی سرشار از ویتامین C است. این خوراکی اگر با پوست پخته و مصرف شود هم مواد غذایی آن بهتر و بیشتر حفظ می‌شوند و هم با خوردن سیب‌زمینی با پوست، فیبر مورد نیاز بدن نیز تامین می‌شود. این خوراکی منبع پتاسیم است بنابراین با خوردن آن پمپ سدیم- پتاسیم بدن تنظیم شده و مشکل فشار خون بالا کنترل می‌شود. 

نظر متخصص طب سنتی چیست ؟

اشتهاآور طبیعی

ترب سفید، طعم تندی دارد. همان تندی نشان‌دهنده وجود ترکیبات سولفوری در آن است. این ترکیب خاص علاوه بر ایجاد طعم تند، اشتهاآور است. طبع ترب، گرم و خشک است. بنابراین برای افرادی که مزاج سرد و سرد و تر دارند، مفید است. این سبزی سرشار از فیبر است، بنابراین به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند. ترب سرشار از سدیم است بنابراین با خوردن آن بخشی از نیاز بدن به سدیم، به‌ویژه نوع سالم آن برطرف می‌شود.

طعم تند، طعم سلامتی

آنهایی که علاقه خاصی به خوردن کوفته دارند یا عاشق سبزی خوردن هستند، ترخون را فراموش نمی‌کنند. این سبزی تندی خاصی دارد. برگ‌های آن هم شکل خاصی دارد که برای تزئین سالاد و سبزی می‌توان از آن استفاده کرد. این سبزی ویژگی‌های تغذیه‌ای فراوانی دارد.

 

-آهن: اگر مبتلا به کم‌خونی هستید، ترخون یکی از بهترین سبزی‌ها برای رفع این مشکل است. مصرف روزانه نصف فنجان ترخون خردشده نیاز بدن به آهن را تامین می‌کند.

-ویتامین C: ترخون سرشار از این آنتی‌اکسیدان مفید است بنابراین با خوردن روزانه چند برگ از آن دیگر نباید نگران سرماخوردگی‌ باشید. حتی بخور آن نیز می‌تواند حال‌تان را خوب کند.

-ویتامین A: ترخون سرشار از ویتامین A است. این ویتامین برای حفظ سلامت چشم و پوست عالی است. البته مالیدن کوبیده ترخون روی پوست نیز باعث طراوت و شادابی آن می‌شود.

-طعم‌دهنده: افراد مبتلا به فشار خون می‌توانند با خوردن روزانه یک فنجان دمنوش ترخون، فشار خون‌شان را کنترل کنند. دلیل آن نیز پتاسیم موجود در این گیاه است. علاوه براینکه به دلیل طعم خاصی که دارد، می‌توان از آن به‌عنوان طعم‌دهنده استفاده کرد.

-ضدالتهاب: ترخون داروی طبیعی ضدالتهاب است بنابراین مصرف آن باعث کنترل نشانه‌های التهاب می‌شود. افراد مبتلا به رماتیسم یا افرادی که به هر دلیل دچار نوعی التهاب هستند، با خوردن این سبزی مشکل‌شان کنترل خواهد شد.

-زیتون: زیتون سرشار از اسید چرب غیراشباع بوده و مصرف آن به کاهش و کنترل میزان کلسترول خون کمک می‌کند. هویج حاوی کاروتن است بنابراین مصرف آن برای حفظ سلامت چشم مناسب است.

 

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/lifestyle

منبع:مجله سیب سبز




:: موضوعات مرتبط: انواع سالاد , ,
:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








عضویت شما در انجمن باعث خوشحالی ماست

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تصاویر تحریک کننده و آدرس mootala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دریافت كد لوگو